Allmänna villkor för köp i se onlinebutik

1. Villkoren för tillämpningsområde och giltighet

1.1. Dessa allmänna villkor gäller för alla personer (nedan kallad KUNDEN) och ägaren till shoppingmiljön Agroshop OÜ (nedan kallad AGROSHOP), belägen vid Tule 48, Saue, Harju län 76505 reg.nr. 10174267 angående det rättsliga förhållandet som uppstår vid köp av produkter via AGROSHOP e-shop.

1.2. Utöver dessa villkor regleras de rättsliga förhållandena som uppstår vid köp av produkter via AGROSHOP e-shop av lagarna i Republiken Estland och Europeiska unionen.

1.3. AGROSHOP har rätt att ändra och uppdatera dessa villkor och prislistor utan föregående meddelande på grund av utvecklingen av onlinebutiken och av intresse för en bättre och säkrare användning av onlinebutiken. Ändringar eller tillägg till villkoren och prislistan kommer att meddelas via www.agroshop.se och träder i kraft från och med publiceringen på www.agroshop.se. Om inte annat anges i lag eller dessa villkor, om KUNDEN har gjort sin beställning före ikraftträdandet av ändringarna av Villkoren, ska det rättsliga förhållandet mellan KUNDEN och AGROSHOP regleras av KLIENTens villkor som gäller vid tidpunkten för beställa.

2. Priser

2.1. Priserna som visas i AGROSHOP e-shop är i SEK.

2.2. Alla priser inkluderar 20% moms.

3. Kundvagn och beställning

3.1. KUNDVAGN skapas när KUNDEN har lagt till varan i kundvagnen.

3.2. Antalet produkter i kundvagnen kan när som helst ändras av kunden på kundvagnssidan.

3.3. KUNDEN kan lägga till en kampanjkod i rutan "Kampanjkod" på Shopping-sidan, vilket ger motsvarande rabatt. Rabattkodrabatten gäller inte för produkter som redan erbjuds.

3.4. Kontraktet för försäljning av produkter ska anses ha ingåtts (avtalets ikraftträdande) från det ögonblick då betalningen betalas för, om inte beställningen skickas med en kontant betalning. Vid betalning med inlösenbetalning ska avtalet anses vara avslutat efter att bekräftelsebrevet har skickats till KUNDENS e-postadress.

4. Betalining för produkter

4.1. Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

1. Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här

2. Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

3. Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.

4. Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy

5. Uppfyllning av beställning och leverans av produkter

5.1. Produkter märkta "I lager" (denna artikel finns i beskrivningen av produkten i onlinebutiken) kommer att levereras (om du inte vill hämta produkterna själv) till paketleveransföretaget inom 1-5 arbetsdagar, vanligtvis nästa arbetsdag.

5.2. Produkter som är märkta "På beställning" (denna artikel visas i produktbeskrivningen i onlinebutiken) beställs via AGROSHOP från tillverkaren eller ett partners lager och tidsfristen för att beställa dessa produkter anges för varje beställning separat. Leveranstiden för "beställda" varor beror på den specifika produkten och dess tillgänglighet, vanligtvis beställer 1-5 dagar, i undantagsfall upp till 30 dagar. Vid ankomst till AGROSHOP-lagret kommer de varor som är märkta "på beställning" att utfärdas under samma villkor som artiklarna som är märkta med "i lager" enligt punkt 5.1 i villkoren.

6. Leverans och leverans av produkter

6.1. Efter ikraftträdandet av avtalet enligt klausul 3.4 i villkoren. och AGROSHOP kommer att leverera produkterna till paketleveransföretaget (såvida inte KUNDEN hämtar produkterna själv) i enlighet med den beställning som valts i kundvagnen, antingen på paketet eller via kuriradress. Möjligheten att ändra destination eller paketpunkt efter att beställningen har överförts till paketleveransföretaget beror på de specifika omständigheterna och är inte alltid möjlig.

6.2. Produkterna, tillsammans med den svenska produktinformationen och andra dokument som åtföljer produkterna, ska levereras till den adress som paketleveransföretaget begär inom den tidsgräns som anges av paketleveransföretaget, vanligtvis 1-3 dagar, högst 7 dagar. AGROSHOP garanterar ingen tid för leverans av paket och ansvarar inte för förseningar eller funktionsfel orsakade av paketleveransföretaget.

6.3. AGROSHOP och paketleveransföretaget ska inte hållas ansvariga för någon försening i leveransen eller missförstånd av produkterna, om förseningen eller missförståndet beror på felaktigheten eller felaktigheten i de uppgifter som lämnats av KUNDEN vid beställningen.

6.4. KUNDEN ska meddelas om leveransen anlände till paketet i enlighet med de kontaktuppgifter som anges i beställningen. Vid vidarebefordran av en paket med kurir ska KUNDEN kontaktas i förväg och tid för leverans ska anges.

6.5. Paketet ska levereras av kurir till KUNDEN tillsammans med det bifogade dokumentet. Innan försändelsen accepteras är KUNDEN skyldig att se till att det inte finns några externa skador på försändelsen och, om det finns några, att göra en notering till kuriren och omedelbart informera AGROSHOP om leveransen med skadad förpackning till info@agroshop.se eller kontakta: +46 730 273 112.

7. Att avbryta beställningar och returnerar produkter

7.1. KUNDEN har rätt att avbryta hans beställning innan produkterna skickas genom att skicka ett meddelande till AGROSHOP till info@agroshop.se som anger ordernumret eller genom att ringa AGROSHOP kundtjänst.

7.2. Efter att ha mottagit produkterna har KUNDEN 30 dagar på sig att bekanta sig med produkterna. Om den köpta artikeln inte är lämplig för BESTÄLLNINGSTID av någon anledning, ska KUNDEN ha rätt att returnera eller byta produkten mot en annan produkt inom 30 dagar genom att skicka ett AGROSHOP-e-postmeddelande till info@agroshop.se med motsvarande beställning nummer eller genom att ringa AGROSHOP kundtjänst.

7.3. Vid avbokning av en beställning i det fall som anges i klausul 7.1 eller vid annullering av beställningen i avsnitt 7.2, ska det belopp som betalats för inköpet, inklusive leveranskostnader, återbetalas till KUNDEN. AGROSHOP kommer att återbetala den returnerade produkten till KUNDENS bankkonto senast 14 dagar efter mottagandet av meddelandet om återkallelse, under förutsättning att varorna har returnerats till AGROSHOP: s representantkontor i Tule 48, Saue, Harju län, Estland inom samma tidsfrist.

7.4. Återlämnade varor måste vara kompletta (inkludera alla artiklar i produktförpackningen - kablar etc.), oanvända och oskadade. Om objektet köps som en del av en kampanj som lägger till en annan artikel till objektet måste hela satsen returneras i sitt ursprungliga skick.

7.5. Om den returnerade produkten och / eller produktens förpackning har försämrats och försämringen orsakas av omständigheter utanför AGROSHOP: s förfogande, har AGROSHOP rätt att kompensera för någon minskning av värdet på den produkt som ska återbetalas. För kompensation kommer AGROSHOP att skicka klienten ett godkännandemeddelande till den e-postadress som klienten har gett vid beställningen. I händelse av att KUNDEN inte håller med om den värdeminskning som anges i clearingmeddelandet, ska KUNDEN ha rätt att involvera en oberoende expert för att bestämma värdet på produkten. Utgifter för expertundersökningen ska delas upp i hälften mellan KUNDEN och AGROSHOP, såvida inte en parts ställning visar sig vara ogrundad. I sådant fall ska kostnaderna för expertundersökningen bäras av den part vars ställning är ogrundad.

8. Garanti och retur av produkter som inte överensstämmer

8.1. AGROSHOP ansvarar för defekta produkter och defekter som uppstår under garantiperioden.

8.2.AGROSHOP ansvarar inte för:

1) på grund av försämring / skada på produkten på grund av KUNDEN eller användaren;

2) fel orsakade av felaktig användning av produkten;

3) normal fysisk slitage av produkten vid normal användning.

8.3. I händelse av bristande överensstämmelse eller defekt av produkten, ska KUNDEN ha rätt att begära utbyte av produkten för en icke-överensstämmande och defekt produkt eller att dra sig ur beställningen och returnera den icke-överensstämmande produkten på bekostnad av AGROSHOP.

8.4. Vid icke-överensstämmande produktåterkallelse kommer det belopp som betalats för produkten (inklusive fraktkostnader) att krediteras det bankkonto som anges av KUNDEN inom 14 dagar efter mottagande av meddelandet om uttagningsorder och återlämnande av produkten till AGROSHOP.

9. Ansvar och force majeure

9.1. AGROSHOP är inte ansvarigt för skador på KUNDEN eller försenad leverans av produkten om skadorna eller förseningen vid leveransen beror på en omständighet som ligger utanför AGROSHOPs kontroll och för vilken AGROSHOP inte förutsåg eller förutsåg (force majeure).

10. Andra villkor

10.1. Personuppgifterna från KUNDEN som blir kända under besöket i AGROSHOP e-shop och vid köp kommer att behandlas som konfidentiell information i enlighet med AGROSHOPs sekretesspolicy och kommer inte att överföras till tredje part förutom att auktoriserade partners kan utföra beställa och göra betalningar till Klarna Bank AB. Den registeransvarige för personuppgifterna är Agroshop OÜ.

10.2. Frågor som inte löses i dessa villkor ska regleras av lagarna och förordningarna i Republiken Estland

10.3 Eventuella tvister mellan KUNDEN och AGROSHOP kommer att lösas genom förhandling. I händelse av misslyckande med att nå en överenskommelse ska parterna ha rätt att överklaga till en erkänd ADR-enhet, konsumenttvistlösningsorganet vid konsumentskyddsnämnden i Estland, Pronksi 12, Tallinn 10117, tel. 6201920 E-post: avaldus@komisjon.ee https://komisjon.ee eller till Harju County Court. Tvister ska lösas i enlighet med Estlands lagstiftning. Europeiska unionens onlineplattform för lösning av gränsöverskridande konsumenttvister, känd som ODR (Online Dispute Resolution), finns tillgänglig på http://ec.europa.eu/odr

11. Diskleimer

11.1 Produktbilderna i AGROSHOP Web Store är endast för illustrativa syften.

11.2 Produktpriser och tillgänglighet kan ändras utan föregående meddelande.