30 dagars GRATIS returpolicy

Hur returnerar / ersätter jag min produkt?

A. Du kan returnera varan till vår butik Tule 48, Saue, Estland 76505 Varan ska returneras med en inköpsfaktura eller ordernummer.

B. Du kan returnera produkten med gratis post

1. Skriv ut vårt returformulär HÄR och skicka returformuläret till info@agroshop.se Du hittar produktnumret på vår sida eller på vår faktura eller orderbekräftelse.

2. Förpacka produkterna försiktigt i samma låda (t.ex. Agroshop-låda) som de levererades i. Du kan packa produkterna i en annan låda eller påse, men på ett sådant sätt att de returnerade produkterna inte skadas under transporten. Lägg returformuläret i lådan och skicka lådan men produkten och returformuläret.

3. Vi skickar ett e-postpaketskort som du måste skriva ut och klistra på lådan.

4. Ta paketet till närmaste postkontor eller paketplats.

5. Förvara returkvittot från ditt postkontor

Kunden är ansvarig för returen.

Återlämnade produkter måste vara oanvända. Återlämnade produkter är ett alternativ för dig att byta mot en produkt i samma prisklass eller att begära en återbetalning från Agroshop.

Observera: Om du vill byta ut produkten och har valt betalning med faktura som din betalningsmetod måste fakturan betalas före det normala betalningsdatumet.

Om du vill returnera vissa produkter före betalningsfristen för fakturan, vänligen kontakta Klarna direkt. Om produkten används eller originalförpackningen skadas kommer den inte att returneras.

Om produkten levereras i ett sådant paket att du inte kan öppna paketet utan att skada det, har du som konsument rätt att öppna paketet och inspektera den beställda produkten utan att förlora rätten att returnera. Detta gäller dock inte t.ex. hygienprodukter.

Vill du ha en ny produkt så snart som möjligt?

Återbetalningar tar ungefär några veckor att bearbeta. Vi kan inte boka ersättningsprodukter för våra kunder, så om du vill se till att du vill ha en ny produkt snart rekommenderar vi att du gör en ny beställning.

Observera att ingenting ska skrivas eller limmas på produktens originalförpackning! Produkter måste returneras i oskadad originalförpackning.

Postpaket

Du behöver inte skriva en separat adress för paketet. Allt du behöver göra är att fästa ett bagage-kort på paketet och ta det till postkontoret.

Förvara returkvittot du fick från postkontoret tills du har fått bekräftelse från oss att ditt returnerade paket har mottagits av oss. Observera att kunden alltid ansvarar för returnerade varor och att vi inte ansvarar för förlorade paket.

Returer och ersättningar kommer att behandlas inom 30 dagar efter mottagandet av leveransen av oss.

Om du returnerar produkter som är skrymmande kan de kräva pallfrakt

Om du vill returnera produkter som endast skickas på pallar på grund av deras stora storlek, vänligen kontakta vår kundservice på info@agroshop.se Se till att du innehåller ditt beställningsnummer och telefonnummer i din e-post. Vår kundtjänst kommer att kontakta dig så att vi kan komma överens om hur och när leveransen kommer att returneras.

När din återbetalning har behandlats

* När du har valt en faktura som din betalningsmetod och returnerat alla produkter kommer Klarna att skicka ett e-postmeddelande som bekräftar att din faktura har tagits bort.

* När du har valt en faktura som din betalningsmetod och returnerat vissa produkter, kommer Klarna att skicka en korrigerad faktura via e-post.

* Om du redan har betalat för ditt prenumeration kan Klarna be om dina kontouppgifter via e-post. Om de redan har ditt konto- eller kortinformation, kommer de automatiskt att återbetala dig och du får inte separata e-postmeddelanden från dem.

Observera att det är ditt ansvar att returnera varorna. Produkten måste vara oanvänd och returneras i den oskadade originalförpackningen. Alla etiketter och bruksanvisningar som medföljde produkten måste inkluderas.

Ett paket som skickas av oss eller som inte hämtas på ett paketpost eller postkontor utgör inte en retur

Observera att att inte hämta föremålet på paketet eller postkontoret inte betyder att du returnerar varan. Ett paket anses endast returneras om det innehåller ett returformulär. Från och med 1 januari 2020 har vi rätt att debitera 300 kr för att behandla order som har returnerats till oss av postkontoret för misslyckande med att hämta din leverans. Du har alltid möjlighet att informera Agroshop kundtjänst via e-post att du inte kan hämta paketet eller vill förlänga paketets hålltid. För att göra det, skicka ett brev till vår kundtjänst.

1. Allmän information

1.1. Agroshop erbjuder tillverkarens garanti på den sålda utrustningen samt garantiservice på utrustningen.

1.2. Garantitjänsten är baserad på inköpsdokumentet som tillhandahålls av agroshop och en enhet med ett defekt serienummer. I händelse av att serienumret på maskinen skadas eller inte kan fastställas, förbehåller sig agroshoil rätten att vägra garantiservice.

2. Garantiperiod

2.1. Garantiperioden börjar vid leverans av produkten till kunden.

2.2. Garantitjänster som utförs under garantiperioden förlänger inte garantiperioden.

2.3. Produkter som säljs av Agroshop omfattas av den tvååriga tidsfristen för överklagande enligt artikel 218.2 i lagen om skyldigheter (LOA).

2.4. För juridiska personer bestäms garantiperioden av tillverkaren eller grossisten (importören) av utrustningen.

2.5. Den utökade garantin som köpts med produkten måste registreras inom 30 dagar. Om du inte gör det ogiltigförklaras den utökade garantin.

2,6. Om produkten åtföljs av ett garantiintyg måste den behållas och garantin ogiltig utan den.

3. Garantireparationer

3.1. Garantireparationer utförs av tillverkarens representant. Om det inte finns någon auktoriserad servicerepresentant kommer reparationsgarantin att utföras via agroshop.

3.2. Kunden måste leverera produkten till vår adress Tule 48, Saue, Estland för garantiservice. Detaljerad information kan erhållas från vår kundtjänst och info@agroshop.se

3.3. Om det blir omöjligt att reparera enheten under garantiperioden kommer tillverkaren eller importören att ersätta enheten med liknande eller bättre utrustning under garantiperioden.

4. Garantin är ogiltig om;

4,1. Bär delar, förpackning och dokumentation;

4,2. Skada på grund av information som förlorats på grund av fel på utrustningen eller reparation av garantin är inte berättigad. Det är kundens ansvar att säkerhetskopiera data;

4,3. Programvara, inklusive tidigare installerad programvara och programvarufel.

4,4. Fysisk skada, funktionsfel orsakad av vätskor, insekter, överdriven damm osv.;

4,5. Fel och fysiska skador orsakade av funktionsfel i elektriska system (brist på jordledare, etc.), strömavbrott eller svängningar i nätspänningen;

4,6. Fel och fysiska skador orsakade av användning av icke-originaldelar eller olämpliga tillbehör;

4,7. Störningar orsakade av felaktig användning av utrustningen och underlåtenhet att följa bruksanvisningen (användning av produkten under ovanliga miljöförhållanden).